HÄHÄ! Jag slipper vara arbetssökande!

HAHAHA! (Triumferande skratt) De svarade! De lever, I'm lever. (Det där kom ut fel)

NU, kvällen innan skolstart är jag finally, helt och hållet inne på min kurs i italienska jag ska läsa på Stockholms universitet i höst. Jag var där idag, kollade läget tillsammans med Anna som skulle gått tillsammans med mig men som blev intagen till juridik istället. typiskt.(Men skitkul för henne!)

Alltså,... Där kom jag upp ur tunnelbanan vid Universitetet, hundratals människor strövade mot mig(tunnelbanan), stora byggnader, böljande gräs och hela campus-känslan,.  "Nu då?" tänkte jag och chansade mig fram. Känner mig otroligt liten :(

Har försökt komma i kontakt med institutet X antal ggr förra veckan och tidigare idag,. Har blivit kopplad, pratat med telefonister, datatekniker, telefonsvarare, studenthjälpare och allt sånt som finns där men inte kan hjälpa just en själv med ens problem utan "Jag kopplar dig till..."-människor.

Var ganska nere tidigare alltså, trodde inte att jag skulle få läsa italienska, att jag inte skulle vara universitetsstuderande i höst, utan arbetssökande. D: Det vore för täskigt.

Tänk er att Woody de första två minutrarna var jag idag:




"SLINKY! SLINKY!" x'D What's not to love?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0