Om Volvos och Snoffan

Ibland känner jag lite ångest att bo mitt i ett radhusområde. Det börjar vid 9 varje morgon av att lekparken utanför invaderas av småbarn och föräldrar med fika. Barnaskriken ersätts efter klockan 9 på kvällen av hormonstinna blivande niondeklassare med mopeder som ska föra samtal och visa att de avslutat meningen med att gasa på mopeden så att gatan skriker. Vid 12-tiden på natten har dessa getts sig av för att ersättas med 20+ killar med gamla Saabar eller Volvos som verkar ha problem att få igång motorn, eftersom de Vägrar att stänga av dem i första hand.

Ja, jag kommer att bli den där subban i P R O som gammal som skriver insändare där jag klagar på katterna, folk med pelargoner och hur mycket det luktar kiss i allmänna hissar.

Va? Att även jag är jobbig då jag kommer hem stapplandes på höga klackar vid 4-5 på festkvällar? Eller hur jag & vännerna spelar musik på mobilen sena kvällar på Roslagsbanan på väg till klubbarna i stan? Hur Elinor & jag skriker ut POLE-DANCING så fort vi får tag i en stolpe?
,...


Ehm,.. JA! Nu skall jag ut och steka med min Snoffan på Ljusterö! Det blir jag, Snoffan och alla barnfamiljer på beachen. Ingen bikini-ångest alltså. :D

Ciao belli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0